torsdag den 18. december 2014

Indendørs juleshopping

I dag skal jeg til jule-teater. Min yngste søns klasse skal spille teater for hele skolen og derfor er forældrene inviteret til generalprøve i aften. Han glæder sig helt enormt til at jeg skal se ham. I morges talte han, hvor mange timer, der var til vi skulle komme. 

Dagens indlæg er derfor indlægget fra avisen. Det handler om jul (surprise) og nej, jeg er ikke færdig med at købe alle mine gaver...    



Håber at nå alle tingene i denne weekend!


Det er koldt og mørkt, der er regn og rusk, og solen kigger ikke så meget frem. Men på en eller anden måde, så gør det ikke så meget. For det er juletid. Og dertil hører alt det, jeg har brug for, for at komme igennem mørket og kulden. Hygge, især i form af bla. varm kakao, konfekt, julemad, pebernødder, fyldt chokolade og glögg. Jeg kan godt lide juletiden - den hjælper, så det mørke bliver til at holde ud.
Min yngste søn sagde forleden, at han ikke rigtig kunne mærke, at det var december. Følelsen af jul har svært ved at indfinde sig for ham. Han mangler nemlig en vigtig ting - noget sne! Det hvide drys savnes, for det er for ham, det der gør det hele perfekt. De fleste af os voksne har ikke noget imod sneens udebleven. Det hele bliver lidt nemmere, når man ikke skal bruge det første kvarter af dagen, på at skrabe bilen fri fra snemasser eller vente på forsinket bus og tog. Når vores fødder ikke er både kolde og våde og vi kan nøjes med en hue og et par tynde vanter når vi skal udenfor.
Juleshoppingen bliver også en anelse lettere uden de store snedriver. Altså, det er selvfølgelig charmerende med juleindkøb på et strøg, mens sneen daler stille ned, men det er dælme koldt (og mørkt). Og vådt. Og man skal tage tøj af og på i en uendelighed, alt efter om man skal ind i butikkerne eller ud og slendre ned af strøget igen.
I det hele taget er jeg meget mere sådan en person, der bruger tid i de mange butikker, som shoppingcentrene her på Vestegnen kan tilbyde. Der er noget for enhver smag og jeg kan være sikker på, altid at finde en julegave. Jeg skal ikke ud i kulden, efter hver gang jeg har svunget mit dankort. Og selv om jeg personligt har det lidt stramt med at holde i kø, allerede på vej ned i parkeringen, eller stå op hele vejen i bussen, så elsker jeg de mange shoppingcentre på Vestegnen.
Der er plads til os alle. Os, der har børn på slæb, og som ikke orker en tur ud i kulden med dem på slæb. Eller dem, som bare vil bruge tid på at gå og kigge efter den helt rigtige gave til en speciel person. I det hele taget, er der bare plads. Og ikke spor koldt, selv om vi mange gange er ude efter mørkets frembrud. Velkommen indenfor på Vestegnen.

Læs det online her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv mig dine tanker...